“10 Soruda MBFWI Tasarımcıları” röportaj serimizde bugünkü konuğumuz Mercedes Benz Fashion Week’in ilk günü Nil Karaibrahimgil’in de yer aldığı defile ile koleksiyonunu görücüye çıkaran Tanju Babacan;



  1. Moda size ne ifade ediyor? Ve modanın yanında başka bir tutkunuz var mı?

    Moda benim eğlence panayırım. Her zaman atlı karıncaya binmeyi sevmiyorum. Bu moda Parkı’nın içersinde eğleniyorum. Bazen bu parkımın eğlencesine katılıyorlar bazen de yargılıyorlar. Bilmiyorlar ki bu park dışarıdan içeriye ses geçirmez ama içine giren çok eğlenir. Asıl tutkumun yanında modanın esamesi okunmaz.


  2. İşinizin en sevdiğiniz ve en sevmediğiniz yönleri nelerdir?

    En sevdiğim ; hizmetimizin adı mutluluk satmak.


    En sevmediğim; ego tavan.


  3. İlk satışınızı hatırlıyor musunuz?

    İlk satışımı hatırlamıyorum. Ama mahalleden bir arkadaşım gelinliğini yaptırma gafletinde bulunmuştu.


  4. Markanızı en iyi tanımlayan 5 kelime?

    Samimiyet, had, güven, kalite, gerçek.


  5. Tasarımlarınızı giymesini istediğiniz birisi var mı? Varsa kim ?

    Böyle bir isteğim olmadı. Eskiden Cher ya da Tina Turner giysin isterdim.


  6. Stil ikonunuz kim? Ve neden?

    Stil ikonum yok.


  7. Bilinmeyen ve ilginç bir yeteneğiniz var mı?

    Eh biraz var. Şarkı söyleye biliyorum, akordiyon çalarım, kek yaparım.


  8. Yeni bir tasarım yaratmak kolay mı? İlhamınızı nereden alıyorsunuz?

    Ben yalnızca yaradanın yarattıklarından faydalanırım.


  9. Günlük iş rutininiz var mı? Varsa duymak isteriz.

    Hayata sabahları gözümü açtığımda, gözümün açabildiğim için mutluyumdur zaten. Dolasıyla önemli işi başarmış oluyorum. Daha sonrası başta Burçin Bey olmak üzere asistanlarının direktifi doğrultusunda bir randevudan bir randevuya koşuşturuyorum.


  10. Kumaşınızı nasıl seçiyorsunuz, koleksiyonu çizdikten önce mi sonra mı ? Ve Kumaş seçerken aradığınız kriterler nelerdir?

    Raslantısal çizim yapmaktan hiç hoşlanmam. Hiç acelem yoktur gelmesini beklemeye. 20 senelik tecrübemde misli misli bir kumaş değişimi yok ancak konum gereği bir kumaş yaptırmam veya bastırmam mümkün olabilir.


  11. Gelecek projelerinizden bahsetmek ister misiniz?

    Öğretmen olacağım kesin çünkü öğretmeyi seviyorum. Öğretmenliğin bana yakıştığını düşünüyorum.


  12. Markanızın hedefi nedir? Şuanda kendinizi nerede görüyorsunuz?

    Bahçeye bir ağaç diktik. Bahçe dünyanın bahçesi.


  13. Kendi stilinizi nasıl tanımlıyorsunuz?

    Çok kadın, detaycı, ışık kırılmaları seven, biraz deli, karmaşığın içinde net bir denklem.


  14. MBFW İstanbul maceranız nasıl geçti?

    Ben mutfaktaki aşçıydım. Elbiselerimin gustosu, dikiş kalitesi ve ifadesi benim için önemliydi. Diğer tüm koşuşturma Burçin İnan Özel ve sanat ekibi ile organizasyon yetkilileri arasındaydı. Büyük bir ekip çalıştı, zahmet edildi ve dolasıyla tüm yaptıklarımızın arkasındayız pek de razıyız.Defilenin styling sorumluluğu Hakan Öztürk ‘te idi, Erkan Uluç ve Kürşat Akcebe ile birlikte makyaj ekibi, Orhan Bademli ile saç ekibi birlikte çok iyi iş çıkardılar, koreografımız İlke Kılıç cast oluşturma aşamasında dahi sürekli bizimleydi, defile müziklerimizi Auidoknob (Beyza Karayalçın-Cüneyt Karayalçın) hazırladı, podyumumuzda Didem Soydan, Ebru Öztürk, Göksun Çam, Ezgi Bozkurt, Berna Batur, Cansu Melis Karakuş, Gonca Eröner ve Nur Gümüşdoğrayan gibi isimler yer aldı… Ve tabi koleksiyonumuzun ilham kaynağı Nil Karaibrahimgil ile birlikte o heyecanı yaşamak çok büyük keyifti, başta Nil Karaibrahimgil olmak üzere tüm ekibi tebrik ediyorum ve teşekkür ediyorum.


Tanju Babacan’ın moda haftasında düzenlediği defile;



Kendisine röportaj için teşekkür ediyor, başarılarının devamını diliyoruz.



10 Soruda MBFWI Tasarımcıları: Tanju Babacan


Leave a Reply