10 Soruda MBFWI Tasarımcıları” röportaj serimizde yeni konuğumuz Mercedes Benz Fashion Week İstanbul’un ikinci günü defilesi ile 2013 sonbahar/kış koleksiyonunu tanıtan Niyazi Erdoğan;



  1. İşinizin en sevdiğiniz ve en sevmediğiniz yönleri nelerdir?

    En sevdiğim yanı hızlı olması ve ürettiklerime tepkileri hemen alabiliyor olmam. Sevmediğim yanı hızlı olması. Kimi zaman çok yorucu olabiliyor.


  2. İlk satışınızı hatırlıyor musunuz?

    Evet ilk düzenlenen galatamoda da yapmıştım. O zaman ortağımla birlikte danışmanlık hizmeti verdiğimiz bir tasarım ofisimiz vardı ve galatamoda için t-shirtler tasarlamıştık.


  3. Markanızı en iyi tanımlayan 5 kelime?

    Erkek, şehirli, tutarlı, net, stil sahibi.


  4. Tasarımlarınızı giymesini istediğiniz birisi var mı? Varsa kim ?
    Bireyleri değil karakterleri giydirmeyi tercih ediyorum.

  5. Stil ikonunuz kim? Ve neden?

    İlk koleksiyonumu atfettiğim dedem. Onu tanıdığım süre içinde hep tutarlı giyindi. Geleneklerine bağlı ve temsil ettiği yaşam tarzını çok iyi yansıtırdı.


  6. Yeni bir tasarım yaratmak kolay mı? İlhamınızı nereden alıyorsunuz?

    Hayatın kendisi ilham benim için. Bunun doğuştan ruhunuza üflenen bir sey olduğunu düşünüyorum. Hayatı normal insanların algıladığından farklı algılıyorum ve bunları ürüne dönüştürüyorum. Bu bir hediye. Tasarım yapıyormuşum gibi gelmiyor bana.


  7. Kumaşınızı nasıl seçiyorsunuz, koleksiyonu çizdikten önce mi sonra mı ? Ve Kumaş seçerken aradığınız kriterler nelerdir?

    Kumaş kalitelerimi temayı belirledikten sonra seçiyorum. Hazırladığım sezon çok önemli. Koleksiyonun ana hatlarını oluşturup ürün gruplarını belirledikten sonra, ürünleri detaylandırmadan önce kaliteleri belirlemiş oluyorum. Bugüne kadar hep yerli üreticilerden seçim yaptım. Doğal elyaflar içermesi ve yüksek kalitede olması benim için çok önemli.


  8. Markanızın hedefi nedir? Şuanda kendinizi nerede görüyorsunuz?
    Niyazi Erdoğan markasını önce kendi topraklarımda daha sonra yurt dışında kalitesi ve stiliyle tanınan bir marka haline getirmek. Daha yolun başındayım ama çok işler başardığımızı da söyleyebilirim.

  9. Kendi stilinizi nasıl tanımlıyorsunuz?

    Spor şık diyebilirim. Çok keskin kurallarım var. Asla spor ayakkabı giymemek gibi. Ceket ve gömlek vazgeçilmezim. Her zaman giymeyi tercih ettiğim bir pantolon kalıbım var.


  10. MBFW İstanbul maceranız nasıl geçti?

    Çok başarılı bir etkinlik oldu Niyazi Erdoğan markası için. Hazırladığım koleksiyonla markayı bir üst basamağa taşımayı hedeflemiştim. Bunu gerçekleştirdiğime inanıyorum.


Kendisine göstermiş olduğu ilgi için teşekkür eder, başarılarının devamını dileriz!


Niyazi Erdoğan’nın MBFW İstanbul’da yaptığı defile;




10 Soruda MBFWI Tasarımcıları: Niyazi Erdoğan


Leave a Reply